موقع القديس العظيم ابونا سمعان الانبا بولا يرحب بكم للتسجيل فى الموقع اضغط على زر التسجيل

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

موقع القديس العظيم ابونا سمعان الانبا بولا يرحب بكم للتسجيل فى الموقع اضغط على زر التسجيل
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مذكرات سيدة عرفت ابونا سمعان

مذكرات سيدة عرفت ابونا سمعان Empty مذكرات سيدة عرفت ابونا سمعان

مُساهمة  AH الخميس يناير 27, 2011 9:00 pm

ارجو عدم كتابة الاسم رسالة من ابنه ضاله ووجدت على ايد ابونا سمعان الذى لايوجد فى مصر كله مثل هذا الملاك ده راى شخصى انا كنت ضاله وانا اللى قال عليها سفر الرؤيا اعمالك ان لك اسما انك حي و انت ميتا المهم ذهبت للدير الانبا بولا وكنت فى حالة نفسية سيئة صايمه مع الصايمين مسيحيه وعايشه كانت حياة مملؤة بالهموم وكنت حزينه جدا جدا وكنت ابكى باستمرار من حصاد سنين كنت من اكلى الخبز بالهموم شافنى ابونا سمعان فى المكتبة قلت له عاوزة ترانيم حزينه راح رد على وقالى اسمك ايه قولى ممكن اختار ليك انا شريط حلوه سكت اختاره لى اول شريط ترانيم بيقول ياليتنى أحبك يا ليتنى أعيش بك " ده اسم الشريط "

يا حبيبى يا يسوع صوتك أسمعه بإيمانى

صورتك منقوشة فى كيانى فكرك مغروس فى وجدانى

ساعدنى قوينى لا تنسانى قالى اسمعيه بعد اسبوع هتيجى تانى وتقولى رايك اخذنى كان فية جوه المكتبة ورشة تبع المكتبة الكلام ده من حوالى 11سنةتقريبا او 10 واخذنى اربع ساعات ونصف غيرت مجرى حياة من ابنه ضالة للمسيحية بحق كانى كنت عميه والان ابصر ولم يتركنى حتى يمسح دموعى واحزان طبعا سبب الهموم زوج قاسى بس نشكر المسيح بصلوات لبونا سمعان فى خلال سنتان اتغير 75فى المائه ومازال عندى امل ان يتغير فى الباقى المهم الوقت اللى قعدت مع ابونا كان اجمل لحظات عمرى الناس بتقول حب الام لاولادها اصدق واطهر حب لا اناباقول حبى لابونا سمعان اعمق من اى حب علمنى اصوم الاربعاء والجمعة انقطاعى وانا كنت اصوم عادى علمنى ان المسيح اشترينا بدمه الغالى ما ينفعش اللبس يكون مش محتشم علمنى زى اصبر علمنى دايما كان يقول لم اكون زعلانه يقولى المسيح قال جرحت فى بيت احبائى اخذنى من ايدى وخلينى اعترفت عند ابونا بيشوى حياتى اتغيرت هو السبب الله اعلم كنت اروح لفين بدونه طوباك طوباك هو الانبا بولا الثانى
AH
AH

- مواضيع مماثلة