موقع القديس العظيم ابونا سمعان الانبا بولا يرحب بكم للتسجيل فى الموقع اضغط على زر التسجيل

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

موقع القديس العظيم ابونا سمعان الانبا بولا يرحب بكم للتسجيل فى الموقع اضغط على زر التسجيل
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ابونا سمعان وانا

ابونا سمعان وانا Empty ابونا سمعان وانا

مُساهمة  Admin الجمعة يناير 27, 2012 1:51 am

انا ابرام حنا ايوب ادمن موقع القديس العظيم ابونا سمعان الانبا بولا وكمان الجروب طبعا ابونا سمعان عمل معى الكثير من المواقف الجميلة والمعجزات كان معى ديما فى مزكرتى فى الثانوى وكان معى فى الامتحنات ايضا اكبر واصعب مادة هى بتبقى على ابونا سمعان وكانت ديما ابتسامتة الجميلة الرقيقة ديما اشعر بيها كمان لما كنت اطلبة كنت بشوفة من جوية (بتخيلة) بالتونية وبالقلنسوة البيضاء على سحابة فى السماء وجيلى والمنظر دة بتشوفة برضة امى على فكرة ابونا سمعان قريب جدا ليك ولاى شخص يطلبة

الموقع بتاع ابونا سمعان جاء بالتجربة انا كان نفسى انشر سيرتة ومعجزاتة وبدات افكر اعمل اية لقيت جربات لية جميلة خالص بس قلت طيب ما ممكن يكون فى ناس كتير مش على الفيس بوك طيب الناس دى ازى تقدر تعرف ابونا سمعان قلت اعمل الموقع وجاء معى بالصدفة يعنى انا كنت مش عارف اعمل اية ولقيتة بيتعمل لوحدة وطلع سهل جدا اما الجروب قلت اعمل جروب كدة عشان الناس تعرف الموقع ويكون ليهم اكثر سهولة وسبت الجروب فترة مااعملش علية حاجة لانشغالى فى الدراسة والموقع لحد مالقيت ادمن جروب حاطت علية صور لابونا سمعان قلت اشتغل في شوية والحمد لله فى ناس بتابع الجروب والموقع

ابونا سمعان فرحنى هو عرفنى نتيجتى فى الكلية فى يوم عيدة ويوم عيد العذراء كمان لقيت صاحبى بيتصل ويقلى انى نجحت وكمان حجزلى مكان فى رحلتة فى 2009 و2011 الرحلة بتاعة الذكرى السانوية

مع جدتى كمان ابونا سمعان كانت جدتى عملت حدثة ورجليها اتكسرت وهى سيدة كبيرة وطبعا عظمها ضعيف فارحنا لاكتر من دكتور عشان نشوف حل ونعمل لها العملية كان كل الدكترة يقول احنا نعمل العملية وهى ونصيبها وكان عندها مشاكل فى سيولة الدم وحجات لازم لهاالتظبيط فانزرت ندر لابونا سمعان وصليت والحمد لله وقف معها فى العملية واتعملت العملية وخفت الحمد لله بس صلولها لكى ما تمشى على رجليا طبعا بعدما صليت وانا نايم شفت ابونا سمعان وهو عند جدتى وكلمنى وطمنى عليها وكان لابس ابيض

كنت بحس برضة بوجود ابونا سمعان معى فى الشقة كمان ابتسامتة الجميلة بتدينى تفقال كبير جدا اتزكر مفيش يوم مزكرتش ابونا سمعان فى صلاتى

مع صاحبى كان مرة صاحبى بيزاكر وهو بيزاكر نام شوية من التعب طبعا حضرتكم عرفين الثانوية العامة متعبة جدا وهو نايم حس بحد بيمشى فى الشقة ويلف فيها فاول ما فتح عنية بص على صورة ابونا سمعان من غير ما يقصد لقى الصورة بتضحك فقال اكيد ابونا سمعان

معى وانا صغير الكلام دة من حوالى سنة 2000 قبل مااترشمت فى دير الانبا انطونيوس شماس كان فى صوم الرسل كانت اول زيارة لى لدير الانبا بولا والانبا انطونيوس رحنا لدير الانبا بولا وانا مكنتش اعرف شكل ابونا سمعان بس كنت عارف انى هقبلة وانا فى الدير شفنى ابونا سمعان ولما قابل جدتى قال لة انا حاسست يا طنط اول ما دخل علية انة من دمى جدتى تبقى بنت عمت ولدة ابونا سمعان و كان ابونا سمعان لما يقف فى الهواء ذقنة كنت تنفلق لانة كان عندة طابع الحسن وهذا المنظرفى ذاكرتى دئما

وديما هطلب شفاعت وديما هيكون معى فى حياتى وديما هيقف معى ويفرحنى

اذكرونى فى صلاوتكم
اخوكم ابرام احنا ايوب
اطلبوا كمان انتم ابونا سمعان

اصل الموضوع/
ابونا سمعان وانا
https://fr-samaan-st-paul.yoo7.com/t296-topic

Admin
Admin
Admin

https://fr-samaan-st-paul.yoo7.com

- مواضيع مماثلة